Subject: Re: cluster statistics
From: Frederik Delaere <[email-masked]>
To: Michiel Van Bel <[email-masked]>
Date: Thu, 14 May 2009 16:22:24 +0200

Hoi michel

Er zijn niet echt long-term statistieken beschikbaar hiervoor, enkel wat 
grafiekjes van de laatste 24u

http://hagrid/webqmon/index.php (klik op de balkjes links om de 
statistieken van de laatste 24u te zien)

ik hou dit wel zo goed als dagelijks in het oog, en het is maar sinds 
dat het nieuw chassis erbij gekomen is dat het rustig geworden is op de 
cluster, ervoor was de cluster laten we zeggen zo goed als dagelijks 
toch zeker voor 75% (ruwe 'gemiddelde' schatting) gevuld, ofwel vliegen 
de jobs er sneller door met het nieuwe chassis, ofwel is het gewoon net 
een kalme periode

Ivm met midas, die zit overvol, voor zover ik weet van luc (kan het nu 
niet navragen, hij is op verlof) is er budget om een 2e midas aan te 
schaffen om zo de load te kunnen verdelen. Ik ben hier wel niet 100% 
zeker van of dat al voorzien is op het budget, maar het is wel al ter 
sprake gekomen

frederik

Michiel Van Bel wrote:
> Hi Frederic,
>
> binnenkort (binnen 2 weken) vertrekt de BEG-group op brainstorm, en 
> dienen we ook enkele "hardware needs" te bespreken.
> Zijn er hiervoor statistieken beschikbaar voor de cluster 
> (week/maand/jaar basis) ?
>
> Dat zou ons al een idee geven van het algemene gebruik van de 
> hardware. Indien er nog zaken zijn waaraan u denkt, kunt u die altijd 
> naar mij of Kenny mailen.
>
> Michiel
>

-- 
==================================================================
Frederik Delaere 

Tel:+32 (0)9 331 38 14                        fax:+32 (0)9 3313809
VIB Department of Plant Systems Biology, Ghent University
Technologiepark 927, 9052 Gent, BELGIUM
[email-masked]                         http://www.psb.vib-ugent.be
==================================================================